Kontakt
Åpningstider sentralbord: Hverdager 09.30–14.30
Telefon: 22 82 85 00
Grønt nummer: 800 800 39
Det er gratis å ringe grønt nummer.
Postadresse: Postboks 3 Sentrum, 0101 Oslo
Besøksadresse: Akersgata 8, Oslo
Åpningstider resepsjon: Hverdager 08.00–15.45.
Sivilombudets klageskjema
Logg inn på Min side for å fylle ut klageskjemaet og sende inn klagen. Her kan du også følge status på klagen og ettersende dokumenter.
Logg inn med ID-porten
Har du ikke elektronisk ID? Da kan du bruke klageskjema uten innlogging:
Gå til klageskjemaet
Du kan også sende oss klagen som brev i posten. Send brevet til:
Sivilombudet
Postboks 3, Sentrum, 0101 Oslo
Les mer om hvordan du klager: Klage til Sivilombudet
Digital postkasse
Sivilombudet ønsker å sende deg post digitalt i stedet for på papir. Vi kan ikke sende deg sensitiv informasjon på e-post fordi det ikke er sikkert nok. En digital postkasse er en sikker løsning for å motta og oppbevare viktig post fra det offentlige. Det finnes to leverandører av digital postkasse, e-Boks og Digipost. Velg digital postkasse på nettsiden til Norge.no
Fakturainformasjon
Organisasjonsnummer: 974 761 270
Sivilombudet benytter elektronisk faktura, se vår fakturaadresse.
Henvendelser på e-post
E-post bør benyttes til enkle spørsmål som ikke inneholder sensitive opplysninger og informasjon av personlig karakter. Ikke send klager på e-post.
E-post: postmottak@sivilombudet.no
Hvis du vil sende oss en klage, må du bruke klageskjemaet vårt.
Tips oss
Sivilombudet kan på eget initiativ undersøke saker eller områder hvor vi mistenker at det begås feil. Har du tips om forhold i kommunal, fylkeskommunal eller statlig forvaltning du mener vi bør se nærmere på, kan du sende oss et tips om det.
Les mer om tips til Sivilombudet